دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» کارگاه های ساخت لنج

یکی از مکان هائی که سفر به آن می تواند برای بسیاری از افراد متفاوت و پر از تازگی باشد سفر به جنوب کشور است. این منطقه بخاطر آب و هوای گرمسیری دارای ساختاری متفاوت با دیگر مناطق ایران است. برای سفر به آن باید زمانی را در نظر بگیریم که بتوان از تمامی جاذبه های این منطقه بیشترین بهره را برد. بهترین زمان برای سفر به این خطه اواخر پائیز و اواسط زمستان می باشد. در این فصول آب و هوائی خنک و متفاوت با کل کشور را می توانید تجربه کنید. جزیره قشم از پر جاذبه ترین این مناطق می باشد. این جزیره با بافتی متفاوت و قرار گرفتن در خلیج فارس چهره ای منحصر به فرد از سفر را برای شما ارائه می دهد. در این مکان می توانید از آثاری بهرمند شوید که در هیچ کجای دیگر از ایران و یا حتی جهان نمی توانید بیابید. یکی از این آثار، کارگاه های ساخت لنج است که از منحصر به فرد و تک ترین قسمت های آن می باشد. در ادامه این بحث در مجله مستر بلیط شما را با این هنر ارزشمند بیشتر آشنا می کنیم.


 کارگاه های لنج سازی قشم | وبلاگ علاءالدین تراول


لنج

یک کشتی کوچک یا قایق بزرگ با موتور است اما هیچ بادبانی در آن یافت نمی شود. لنج فقط برای حمل و نقل مردم و کالاها استفاده نمی شود بلکه اصلی ترین وسیله برای ماهیگیری، شکار مروارید و غواصی نیز به شمار می رود. اگرچه منشأ دقیق این صنعت مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که بندر کنگ در استان بوشهر محل اصلی این صنایع دستی قدیمی است. قشم، گوران، گناوه، ریگ بنادر اصلی هستند که در آنها هنوز هنر لنج سازی زنده است و در ساحل شمالی خلیج فارس، تا امروز به عنوان اصلی ترین کشتی قایقرانی شناخته می شود.

یونسکو «دانش ساختن لنج و مهارت دریانوردی در خلیج فارس» را به عنوان میراث فرهنگی نامحسوس برای پاسداری از این هنر دست غول پیکر برشمرد.


https://mrbilit.com/mag/lenj-bulding-workshop/


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده