دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی فرودگاه بین المللی مهرآباد

فرودگاه مهرآباد به عنوان اولین فرودگاه خاورمیانه در سال 1317 تاسیس شد. این فرودگاه با 20 فروند هواپیما فعالیت خود را آغاز نمود که از جمله آن ها می توان به هواپیماهای اف-86 سیبر و هواپیمای تی- 33 اشاره نمود. در حال حاضر این فرودگاه فقط برای پروازهای داخلی و برخی پروازهای زیارتی مورد استفاده قرار می گیرد و پروازهای بین المللی به مقصد تهران توسط فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

فرودگاه بین المللی مهرآباد در اولین سال های فعالیت خود تنها دو ترمینال داشت که پروازهای داخلی و خارجی به مقاصد مختلف با استفاده از آن ها انجام می شد اما با گذشت زمان و توسعه فرودگاه میزان ترمینال ها نیز افزایش یافت و امروزه شاهد 6 ترمینال در این فرودگاه هستیم که هر کدام مسئولیت پشتیبانی از تعدادی پروازها را بر عهده دارند. در ادامه به معرفی هر یک از این ترمینال ها و امکانات آن ها می پردازیم.

ترمینال 1: تمامی پروازهای هواپیمایی کیش ایر و زاگرس توسط ترمینال 1 انجام می شوند و در واقع این ترمینال میزبان پروازهای داخلی می باشد. ترمینال 1 نخستین ترمینال فرودگاه است که به دلیل اهمیت و جایگاه فرهنگی و تاریخی که دارد نام آن را در لیست آثار ملی ایران ثبت نموده اند. از امکانات رفاهی این ترمینال می توان به سالن عمومی، رستوران، کافی شاپ، کتابخانه و نمازخانه و ... اشاره نمود.

ترمینال 2: این ترمینال دارای امکانات رفاهی مناسبی مانند رستوران، کافی شاپ، ساندویچی، سالن عمومی، سالن ترانزیت، غرفه کتاب و نمازخانه می باشد. ترمینال 2 میزبان تمامی پروازهای ایرلاین های مختلفی از جمله معراج، ایران ایر، قشم ایر، ایرتور، آتا و نفت است.

ترمینال 3: این ترمینال از فرودگاه بین المللی مهرآباد به صورت ویژه به پروازهای حجاج اختصاص داده شده است.

ترمینال4: در این ترمینال تنها پروازهایی که از تهران به مقصد شهرهای داخلی ایران صورت می گیرد انجام می شود. این پروازها مربوط به شرکت های هواپیمایی آسمان، کاسپین، ماهان، تابان، اترک و سپاهان هستند. مسافرانی که به این ترمینال مراجعه می کنند می توانند از امکانات رفاهی مختلفی مانند رستوران، کافی شاپ، ساندویچی، جایگاه پذیرایی از مسافران تاخیردار، سالن ترانزیت، بوفه سرد و گرم و .. استفاده نمایند.

ترمینال 5: این ترمینال نیز همانند ترمینال 3 مربوط به پرواز حجاج می باشد.

ترمینال 6: تمامی پروازهای ورودی از شهرهای مختلف ایران به مقصد تهران در این ترمینال انجام می شود و دارای امکانات رفاهی مشابه سایر ترمینال های فرودگاه مهرآباد می باشد

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که بلیط هواپیما یکی از سفرهای داخلی را خریده باشید و پروازتان از فرودگاه مهرآباد انجام شود. اما بعد از خرید بلیط این سوال برایتان پیش می‌آید که برای سفر باید به کدام یک از ۴ ترمینال فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید. مطمئنا اگر به ترمینال های فرودگاه مهرآباد و پروازهایی که از هر کدام از آن‌ها انجام می‌شوند آگاهی نداشته باشید در سردرگمی به سر خواهید برد و حتی ممکن است اگر لحظه سفر نزدیک باشد و برای رساندن خود به پرواز عجله داشته باشید اما از ترمینالی که پروازتان از آن انجام می‌شود آگاهی درستی نداشته باشید، پروازتان را از دست بدهید. پس بیایید یکبار برای همیشه به این مشکل خاتمه دهیم تا دفعات بعد که اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌کنید در آرامش و اطمینان کامل سفر خود را آغاز کنید.

https://www.mashreghnews.ir/news/1067248/%DA%A9%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده